thor » 03 дек 2007, 10:19
В пятницу не успел выложить конец своего поста - лимит вышел. Сейчас его завершаю. а потом, видимо, выйду из темы - она приобретает явно плитический характер, а потому и теряет всякий смысл - когда в расчет берутся эмоции и мнения нынешних политиков, тут уж н едо установления истины.
Итак, концовка к моему последнему посту:
"Так что кто бы сомневался в том, что включает в себя титул «Всея Руси», но только не в Москве – здесь четко представляли себе, что входит в него, какие «городы и земли». И в Москве не менее четко обосновывали свое право на эти земли – правом прямой и непрерывной (подчеркну – непрерывной) преемственности от великих князей киевских, прямых прародителей московских Калитичей, а не ссылками на Божью волю или ярлык татарского хана. Напомню, что, к примеру, Менгли-Гирей крымский пожаловал великого князя Литовского Сигизмунда Августа южнорусскими и иными землями. Ярлык татарина-кумысники и коноеда, своему верному холопу и рабу Сигизмунду настолько примечателен, что не удержусь и приведу его целиком.
«Починаю, Господи, у твое имя. ВеликоЂ Орды великого царя Мендли-Кгиреево слово; правоЂ руки и лЂвоЂ великого улуса темникомъ, и тысячникомъ, и сотникомъ, и десятникомъ, вланомъ, княземъ и всимъ Рускимъ людемъ, бояромъ, митрополитомъ, попомъ, чернцомъ, и всимъ чорнымъ людемъ и всему посполству. Даемъ вамъ вЂдати, штожъ великіи цари, дяды наши, и великій царь Ачъжи-Кгирей, отецъ нашъ, коли ихъ потны кони были, до великого князя Витовта, до ЛитовскоЂ земли въ гостиное поЂхали, великую ласку и честь видали; и за то . . . пожаловали Кіевомъ, въ головахъ, и многіе мЂста дали. Ино, потомужъ, ЛитовскоЂ земли великій князь Казимиръ, братъ нашъ, зъ Литовскими князи и паны просили нась; и мы ихъ прозбу ухваливъ . . . какъ насъ Богъ на столцы отца нашого посадилъ: ино што великіи цари, дяды наши, и великій царь отецъ нашъ . . . . . . дали потомужъ: Кіевскую тму, со всими входы и данми, и зъ землями и зъ водами; Володимерскую тму, со всими входы и данми, и зъ землями и зъ водами; Великого Луцка тму, со всими входы и данми, и зъ землями и зъ водами; Смоленскую тму, со всими входы и зъ данми, и зъ землями и зъ водами; Подолскую тму, со всими входы и зъ данми, и зъ землями и водами; Каменецкую тму, со всими входы и зъ данми, и зъ землями и водами; Браславскую тму, со всими входы и зъ данми, и зъ землями и водами; Сокалскую тму, со всими входы и данми, и зъ землями и водами; Звинигородъ, зъ выходы и зъ данми, и зъ землями и водами; Черкасы, зъ выходы и данми, и зъ землями и водами; Хачибіевъ Маякъ, зъ водами и землями; ино почонши отъ Кіева, и ДнЂпромъ и до устья, и Снепорожъ и Глинескъ со всими ихъ людьми, Жолважъ, Путивль зъ землями и зъ водами, Биринъ, Синечъ, ХотЂнъ, Лосичи, Хотмышлъ, со всими ихъ землями и водами, и данми и выходы; Черниговскую тму, со всими выходы и данми, и землями и водами; Рылескъ, зъ выходы и данми, и зъ землями и водами; Курскую тму, зъ выходы и данми, и зъ землями и водами; Сараева сына Егалтаеву тму, Милолюбъ, зъ выходы и данми, и зъ Землями и водами; Мужечъ, Осколъ, Стародубъ и Брянескъ, со, всими ихъ выходы и данми и зъ землями и водами; Мченескъ и Люботескъ, Тулу городъ, со всими ихъ выходы и данми, и зъ землями и водами; Берестей, и Ратно, и Козелескъ , Пронскъ , Волконскъ, Испашъ, Донець, со всими ихъ выходы и данми, и зъ землями и водами; Ябу городокъ, Балыклы, Карасунъ, городокъ Дашовъ, городищо Тушинь, Немиръ, Мушачъ, Ходоровъ, со всими ихъ выходы и зъ данми, и зъ землями и водами. Ино великій князь Казимиръ, братъ нашъ, зъ ЛитовскоЂ земли князи и паны, штобы доброта множила: для того и мы тежъ сь уланы и князи порадивъ . . . а братъ нашъ, великій князь Казимиръ, Андреева сына пана маршалка, а съ нимъ пана Ивашковъ сынъ; пана Ивашенцо . . . коли до мене отъ брата моего въ посолст†пріЂхали; ино мы, повышая брата нашого, . . . Псковъ и Великій Новгородъ пожаловали дали есмо, и Резань и Переясловль въ головахъ, люди, тмы, городы и села, и дани и выходы, и зъ землями и зъ водами и съ потоками, къ Литовскому столцу придали есмо. Ино вы, имены вышей писаныи, городы, князи и бояре, . . . напередъ сего великому князю Витовту, брату нашому, а потомъ великому князю Жикгимонту, брату нашому, . . . и великому князю Казимиру, брату нашому, какъ есте служивали, ино и нынЂ, похомужъ, великому князю Жикгимонту, брату нашому, служите, колко городовъ дани и выходы сполна давали. А которые люди напотомъ, повышая, дали есмо, не молвите: «перво того не служивали есмо, и дани и выходу не даивали есмо»; никотороЂ вымовки не мЂйте, дани и выходы давайте, отъ нынЂшнего часу служите. Ино и нынЂ великій князь Жикгимонтъ, брать нашъ, зъ ЛитовскоЂ земли князи и паны . . . для того, штобы межи нами доброта была; и мы съ уланы и князи порадивъ . . . отъ брата нашого, великого князя Жикгимонта, панъ Юрьи Зиновьевичъ, а панъ Якубъ Ивашенцовичъ, маршалокъ, и писаръ Татарскій Темирчинъ сынъ князь Абрагимъ, отъ брата нашого въ посолст†пріЂздили. Ино первые цари, дяды наши, и царь отецъ нашъ пожаловалъ которыми ярлыки, а потомъ и мы которымъ ярлыкомъ пожаловали, милуючи, Жикгимонта брата нашого, въ Литовской земли столецъ ему дали есмо . . . сесь нашъ ярлыкъ зъ ласки . . . по первому жъ сполна дани и выходы и службу . . . не будете ль то сполна служити, и вамъ никоторого жъ добра не будетъ, будете воеваны и граблены, сего нашого ярлыка не будете ль послушными . . . пітобы есте не сплошилися, для того подъ золотымъ нишаномъ и подъ алыми тамгы ярлыкъ данъ, по пророка нашого смерти, девятьсотъ лЂтъ и тринадцатъ лЂтъ, щастливого мЂсяца Сафара 21 дня, въ пятницу. Писанъ въ городЂ Веселомъ».
Одним словом, наш Сигизмунд (и его преемники), говоря языком классики, как тот Дима из «Берегись автомобиля»: «Машина - на имя жены, дача - на мое имя. Ничего у тебя нет! Ты голодранец! Ты вообще живешь на свете по доверенности»...".
Ну а насчет правопреемственности - если Вы , дорогой Архивариус сможете показать, что на киевском столе непрерывно с XIII по XIX и уж тем более ХХ век существуют князья- государи-цари-президенты, тогда я с удовольствием признаю, что я был неправ и скажу - действительно, Киев был, есть и будет впредь матерью городов русских, и именно Украина, а не Москва является центром Русской земли и тогда, и сейчас, и навечно.
cogito, ergo sum