И поидоша въ 2-ю недѣлю* поста [воскресенье 26 февраля], а в пятокъ[3 марта ] быша на Сулѣ; в суботу[4 марта] поидоша и быша на Хоролѣ, и ту и сани пометаша; а в недѣлю[5 марта] поидоша, в ню же хрестъ цѣлують, и приидоша на Пслъ оттуди сташа на рѣцѣ Голтѣ; ту пождаша и вои, и оттудо идоша Върьскла; ту же завътра въ среду[8 марта] хрестъ цѣловаша и възложиша всю свою надежю на хрестъ со многими слезами и оттудѣ приидоша многи рѣки въ 6 недѣлю[описка-5-ю: 19 марта] поста и поидоша к Донови** въ вторникъ[21 марта].
И оболичишася во бронѣ и полки изрядиша и поидоша ко граду Шаруканю, и князь Володимеръ [Мономах] пристави попы своя, ѣдучи предъ полкомъ пѣти тропари и коньдакы хреста честнаго и канунъ святои Богородици.
Поѣхаша ко граду, вечеру сущю; и в недѣлю[26 марта] выидоша из города и поклонишася княземъ Рускымъ и вынесоша рыбы и вино***.
И перележаша нощь ту и завътра въ среду[22 марта] поидоша к Сугрову, и пришедше зажьгоша и, а в четвергъ[23 марта] поидоша съ Дона.
А в пятницю завътра месяца марта въ 24 день, собрашася Половци, изрядиша Половци полки своя и поидоша к боеви.
Князи же наши възложише надежю свою на Бога и рекоша: "убо смерть намъ здѣ, да станемъ крѣпко", и цѣловашася другъ друга, възведше очи свои на небо призываху Бога вышняго.
И бывшю же соступу и брани крѣпцѣ. Богъ вышнии возрѣ на иноплеменникы со гнѣвомъ, падаху предъ хрестьяны; и тако побѣжени быша иноплеменьници, и падоша мнози врази наши супостати предъ Рускыми князи и вои на потоци Дегѣя, и поможе Богъ Рускымъ княземъ.
И въздаша хвалу Богу въ тъ день, и заутра суботѣ[25 марта] наставшѣ празноваша Лазарево въсресенье [и] Благовѣщенья день, и похваливше Бога проводиша суботу, и в недѣлю[26 марта] приидоша.
Наставшю же понедѣлнику страстныя недѣли, паки иноплеменници собраша полки своя многое множество и выступиша яко борове велиции и тмами тмы, и оступиша полкы Рускыи.
И посла Господь Богъ ангела в помощь Русьскымъ княземъ; и поидоша Половецьстии [полъци] и полъцѣ Русьстѣи, и сразишася первое с полкомъ, и трѣсну аки громъ сразившима челома, и брань бысть люта межи ими, и падаху обои.
И поступи Володимеръ с полки своими, и Давыдъ [Святославич] и возрѣвше Половци, вдаша плещи свои на бѣгъ; и падаху Половци предъ полкомъ Володимеровомъ, невидимо бьеми ангеломъ, яко се видяху мнози человци, и главы летяху невидимо стинаемы на землю.
И побиша я в понедѣлникъ страстныи месяца марта въ 27 день, избьени быша иноплеменницѣ многое множество на рѣцѣ Салннцѣ, и спасе Богъ люди своя...(Ипат. 1111)
* Неделей называли воскресенье, первый день седмицы;
** Доном (Великим Доном) летописец, как и Автор СПИ, именует Северский Донец, причем после впадения в него реки Оскол, до этого места река именуется Донец (= Малый Дон).
*** Известие о том, что христиане-несториане Шаруканя приветствовали русские полки рыбой и вином в праздник Лазарева воскресенья, совпадшим в этом году с днем Благовещания, является, по всей видимости ретроспективной вставкой, в связи с не стыковкой хронологической последовательности событий. В среду войска уже вышли к Сугрову, а по вставке ждали у Шаруканя до воскресенья. Можно также предположить, что часть войска осталось осаждать Шарукань, а часть двинулась далее. Жители Шаруканя в этом случае вышли навстречу войскам после возвращения рати, сжегшей город Сугров.

"Поход Владимира Мономаха в Половецкую землю" // Кудряшов К.В. Половецкая степь.Очерк исторической географии.
Записки всесоюзного географического общества. Новая серия. Том 2., М., ОГИЗ 1948, с. 115