shuric » 03 апр 2007, 09:42
А что отвечать реально? Вот новогородская летопись после описания Куликовской битвы излагает:
В лѣто 6889 [1381]. Заложиша церковь камену святыи Дмитрии 55 на Славковѣ улицѣ. Тои же осени стоялъ князь Литовьскыи 56 Скригаило под 57 Полотскомъ 1 с 2 нѣмечьскою ратью 2, и много 3 бысть имъ тягости 3; и прислаша к Новугороду, просяще 4 помоци 5 по крестияньству 6: «помогли бы есте по насъ». И не бысть имъ помощи от Новаграда 7, толко посолъ послаша Юрья Онцифоровица 8 къ князю Литовьскому 9 Ягаилу. И 10 заступи богъ и святая 11 Софѣя 12 свои домъ, и отъидоша, города не вземше. В то же лѣто бысть мятежь в Литвѣ, богу попущьшю 13 на них А 14 гнѣвъ свои: въсташа 15 сами на ся, и убиша князя велика Б 16 Кестутья 17 Гедиминовича, и бояръ 18 избиша; а сынъ его Витовтъ побѣже в Нѣмцѣ 19 и много зла створи 20 Литовьскои 21 земли, подъялъ бо бяше Кестутии 22 княжение под Ягаиломъ.
В лѣто 6890 А . Прииде цесарь татарьскыи 23 Тектомышь 24 в сили 25 велицѣ на землю Рускую, много попустоши земли Рускои: взя град Москву и пожьже 26, и Переяславль, Коломну, Серпоховъ, Дмитровъ 27, Володимирь 28, Юрьевъ 29. Князь же великыи 30, видя многое множество безбожных Татаръ, и не ста противу имъ, /л.227об./ и 31 поиха на Кострому и 31 съ княгинею и с дѣтмѣ 32, а князь Володимеръ на Волокъ, а мати его и княгинѣ 33 в Торжокъ, а митрополит во Тфѣрь 34, а владыка коломеньскыи 35 Герасимъ в Новъгород. И кто нас, братие, о сем не устрашится, видя таковое смущение Рускои земли, якоже господь глагола пророком: аще хощете послушаете, благая 36 земьная 37 снѣсте 38, и положю 39 страх вашь 40 на вразѣх ваших; аще ли не послушаете мене, то побѣгнете, никим 41 же гоними; пошлю 42 на вы 43 страх и ужасъ, побѣгнеть 44 вас от 5 45—100 46, а 47 отъ 100 48— 10000 Г. Того же лѣта свершиша 49 церковъ 50 камену святого 51 Дмитриа на Славковѣ 52 улицѣ; и свяща ю владыка Алексѣи 53, съ игумены и с 54 попы и с крилосомъ 55 святыя 56 Софѣа 57; и за мало днии 58 рассыпася 59. В то же лѣто 60 приихалъ 61 в Новъгород владыка суздальскыи 1 Дионисии изо 2 Цесаряграда от патриарха Нила съ благословениемъ и съ грамотами, и иде во 3 Пьсковь 4 по повелѣнию владыцѣ 5 Алексѣя 6, и 7 поучая 8 закону божию, а 9 утвержая 10 правовѣрнии 11 вѣрѣ 12 истиннии 13 крестияньстѣи 14, нѣгли 15 бы богъ в послѣдняя 16 лѣта утвердилъ несмущено 17 от злых человѣкъ, дияволомъ 18 наущенымъ А, правовѣрная 19 вѣра.
В лѣто 6891 [1383]. Копаша ровъ около Софѣискои сторонѣ 20, къ старому валу. Того же лѣта заложиша двѣ церкви камены: святого 21 Филипа 22 на Нутнои у/л.228./лицѣ 23 и святого 24 Иоанна в Радоковицах 25, а святого Дмитриа 26 свершишя 27 на Славковѣ 28 улицѣ. В то же лѣто поиде князя великаго 29 сынъ князь Василии в 30 Орду 30, позванъ цесаремь. 31 Тои же осени поиде князь Михаило Тфѣрьскыи 32 в 33 Орду 33, ища великаго 34 княжениа. А в Новъгород приихаша 35 князь Патрикии 36 Наримантович, и прияша его навгородци 37, и даша ему кормление 38: Орѣховъ город 39, Корѣльскыи 40 город 41, и пол-Копорьи города 42 и Луское село
Летопись это перечень событий и из того факта, что в одном списке описаны и куликовская битва и "Копаша ровъ около Софѣискои сторонѣ 20, къ старому валу." выводы о равной значимости этих событий делать нельзя. Впрочем очевидно что всвоя рубашка ближе к телу и для Пскова война с татарами не была особенно актуальна.